Skip navigation

Dags för ännu en nattlig uppdatering av Fototriss, temat denna gång är Fåglar!

Bilden på Fototriss är ju helt otrolig, precis såna bilder jag vill ta. Tyvärr har jag ännu inget teleobjektiv så jag får nöja mig med att ta bilder på änder. De går ju att mata så de kommer närmare! 😀 Första bilden är från i vintras, är det inte skönt att isen är borta? Den andra är från ett tillfälle då jag matade änderna i Strömsparken i Norrköping för att få dem lite närmare. Det var kväll och jag har fotat med blixt, ser lite galet ut men jaja. Den tredje bilden är från en av de första vårdagarna. Ser lite mer behagligt ut eller?

Änder regerar! 😀

canon-031and2utomhus-9

11 Comments

  1. Andupproret i mitten tilltalar verkligen, uppmanar till undran: När kommer Svan???

  2. Läckra fågelbilder. Mittenbilden får min röst, så många på samma bild.
    http://princexswe.wordpress.com/

  3. Just blixtbilden gillar jag mest av dina fina andbilder. Hannarnas huvuden skimrar så vackert. Trevlig text också.
    🙂

  4. Din mitt bild är bara så häftig. Nästan som en invasion av änder.

  5. Håller med övriga fluktare, mittenbilden är bara så mäktig. Mörkret gör att man inte kan se hur många de är. Men det verkar vara massor.

  6. Änder är tacksamma att fota, de är ofta mätta på bröd och sitter still. Din mittenbild domineras äv herr and med sitt färgade huvud. Ett härligt ljus i bilden. /Amanda

  7. Jag gillar mittenbilden. Det ser ut som änderna är på konsert. =)

  8. Fina bilder. Gillar ”blixtbilden” bäst.

  9. Underbara bilder där den i mitten blir min favorit!
    Ha en skön eftermiddag!

  10. Jag hade faktiskt med en nästan likadan bild som blixtbilden i mitten när jag gjorde mitt urval. Änderna såg ut som zombies när blixten reflekterades i deras ögon, men den bilden fick ge sig för en annan. Så din mittbild är ju given favorit.

  11. Både det övre fotot och det i mitten är fina och ”sticker ut”. Jag faller mest för det oväntade (blixten) i bild två. Jag inte van att se änder så. Men härligt och annorlunda 🙂


Kommentera

